MINGGU KE 33
Rancangan Mengajar Harian
Kelas : 4S2
Subjek : Sejarah
Masa : 7.05-7.40
Tarikh : 15/08/2011 (Isnin)
Tajuk : Perkembangan Di Eropah (Bab 9)
Subtajuk : Perubahan Masyarakat dan Budaya Eropah
Objektif : Pada akhir pembelajaran, pelajar dapat;
1) Menyatakan gerakan reformation
2) Menerangkan faktor-faktor berlakunya reformation
di Eropah
3) Menegenalpasti kesan reformation terhadap masyarakat
Eropah
Nilai Murni: Rajin dan Prihatin
ABM: Buku teks dan buku rujukan
Refleksi: Hampir 85% pelajar memahami P&P yang disampaikan oleh guru
dan pelajar bersoal jawab dengan guru
___________________________________________________________
Kelas : 4K2
Subjek : Sejarah
Masa : 8.15-9.25
Tarikh : 15/08/2011 (Isnin)
Tajuk : Perkembangan Di Eropah (Bab 9)
Subtajuk : Perubahan Masyarakat dan Budaya Eropah
Objektif : Pada akhir pembelajaran, pelajar dapat;
1) Menyatakan Zaman Renaissance di Eropah
2) Menerangkan zaman Renaissance yang mengubah masyarakat
Eropah
3) Mengenalpasti kesan zaman Renaissance kepada masyarakat di
Eropah
Nilai Murni: Rajin dan Prihatin
ABM: Buku teks dan buku rujukan
Refleksi: Hampir 85% pelajar memahami P&P yang disampaikan oleh guru
dan pelajar bersoal jawab dengan guru
Kelas : 4K3
Subjek : Sejarah
Masa : 10.55-11.30
Tarikh : 15/08/2011 (Isnin)
Tajuk : Perkembangan Di Eropah (Bab 1)
Subtajuk : Ujian Topikal (Soalan Esei)
Objektif : Pada akhir pembelajaran, pelajar dapat;
1) Menjawab semua soalan esei yang diberikan
2) Menguji kefahaman tentang perkembangan tamadun awal
3) Memperbaiki kelemahan dalam menjawab soalan yang sukar
Nilai Murni: Rajin dan Prihatin
ABM: Kertas soalan
Refleksi: semua pelajar bersungguh-sungguh menjawab soalan ujian
topikal yang diberikan oleh guru
_____________________________________________________________
Kelas : 4K8
Subjek : Sejarah
Masa : 12.05-12.40
Tarikh : 15/08/2011 (Isnin)
Tajuk : Perkembangan Di Eropah (Bab 1)
Subtajuk : Ujian Topikal (Soalan Esei)
Objektif : Pada akhir pembelajaran, pelajar dapat;
1) Menjawab semua soalan esei yang diberikan
2) Menguji kefahaman tentang perkembangan tamadun awal
3) Memperbaiki kelemahan dalam menjawab soalan yang sukar
Nilai Murni: Rajin dan Prihatin
ABM: Kertas soalan
Refleksi: semua pelajar bersungguh-sungguh menjawab soalan ujian
topikal yang diberikan oleh guru
Rancangan Mengajar Harian
Kelas : 4K8
Subjek : Sejarah
Masa : 7.05-8.15
Tarikh : 16/08/2011 (Selasa)
Tajuk : Perkembangan Di Eropah (Bab 1)
Subtajuk : Ujian Topikal (Soalan Objektif)
Objektif : Pada akhir pembelajaran, pelajar dapat;
1) Menjawab semua soalan objektif yang diberikan
2) Menguji kefahaman tentang perkembangan tamadun awal
3) Memperbaiki kelemahan dalam menjawab soalan yang sukar
Nilai Murni: Rajin dan Prihatin
ABM: Kertas soalan
Refleksi: semua pelajar bersungguh-sungguh menjawab soalan ujian
topikal yang diberikan oleh guru
____________________________________________________________
Kelas : 4K5
Subjek : Sejarah
Masa : 10.55-12.05
Tarikh : 16/08/2011 (Selasa)
Tajuk : Perkembangan Di Eropah (Bab 1)
Subtajuk : Ujian Topikal (Soalan Objektif)
Objektif : Pada akhir pembelajaran, pelajar dapat;
1) Menjawab semua soalan objektif yang diberikan
2) Menguji kefahaman tentang perkembangan tamadun awal
3) Memperbaiki kelemahan dalam menjawab soalan yang sukar
Nilai Murni: Rajin dan Prihatin
ABM: Kertas soalan
Refleksi: semua pelajar bersungguh-sungguh menjawab soalan ujian
topikal yang diberikan oleh guru
Rancangan Mengajar Harian
Kelas : 4S2
Subjek : Sejarah
Masa : 7.05-8.15
Tarikh : 17/08/2011 (Rabu)
Tajuk : Perkembangan Di Eropah (Bab 9)
Subtajuk : Perubahan Masyarakat dan Budaya Eropah
Objektif : Pada akhir pembelajaran, pelajar dapat;
1) Menyatakan penjelajahan dan penerokaan orang Eropah
2) Menerangkan sebab-sebab penjelajahan dan penerokaan
orang Eropah ke seberang laut
Nilai Murni: Rajin dan Prihatin
ABM: Buku teks dan buku rujukan
Refleksi: Hampir 85% pelajar memahami P&P yang disampaikan oleh guru
dan pelajar bersoal jawab dengan guru
____________________________________________________________
Kelas : 4K3
Subjek : Sejarah
Masa : 9.45-10.55
Tarikh : 17/08/2011 (Rabu)
Tajuk : Perkembangan Di Eropah (Bab 9)
Subtajuk : Perubahan Masyarakat dan Budaya Eropah
Objektif : Pada akhir pembelajaran, pelajar dapat;
1) Menyatakan penjelajahan dan penerokaan orang Eropah
2) Menerangkan sebab-sebab penjelajahan dan penerokaan
orang Eropah ke seberang laut
Nilai Murni: Rajin dan Prihatin
ABM: Buku teks dan buku rujukan
Refleksi: Hampir 85% pelajar memahami P&P yang disampaikan oleh guru
dan pelajar bersoal jawab dengan guru
Kelas : 4K2
Subjek : Sejarah
Masa : 10.55-11.30
Tarikh : 17/08/2011 (Rabu)
Tajuk : Perkembangan Di Eropah (Bab 9)
Subtajuk : Perubahan Masyarakat dan Budaya Eropah
Objektif : Pada akhir pembelajaran, pelajar dapat;
1) Menyatakan gerakan reformation
2) Menerangkan faktor-faktor berlakunya reformation di Eropah
3) Menegenalpasti kesan reformation terhadap masyarakat Eropah
Nilai Murni: Rajin dan Prihatin
ABM: Buku teks dan buku rujukan
Refleksi: Hampir 80% pelajar memahami P&P yang disampaikan oleh guru dan
Pelajar bersoal jawab dengan guru
Rancangan Mengajar Harian
Kelas : 4K5
Subjek : Sejarah
Masa : 9.45-10.20
Tarikh : 18/08/2011 (Khamis)
Tajuk : Perkembangan Di Eropah (Bab 1 dan 2)
Subtajuk : Ujian Topikal (Soalan Objektif)
Objektif : Pada akhir pembelajaran, pelajar dapat;
1) Menjawab semua soalan objektif yang diberikan
2) Menguji kefahaman tentang perkembangan tamadaun awal
3) Memperbaiki kelemahan dalam menjawab soalan yang sukar
Nilai Murni: Rajin dan Prihatin
ABM: Kertas soalan
Refleksi: semua pelajar bersungguh-sungguh menjawab soalan ujian
topikal yang diberikan oleh guru
_____________________________________________________________
Kelas : 4K8
Subjek : Sejarah
Masa : 10.20-11.30
Tarikh : 18/08/2011 (Khamis)
Tajuk : Perkembangan Di Eropah (Bab 1 dan 2)
Subtajuk : Ujian Topikal (Soalan Objektif)
Objektif : Pada akhir pembelajaran, pelajar dapat;
1) Menjawab semua soalan objektif yang diberikan
2) Menguji kefahaman tentang perkembangan tamadaun awal
3) Memperbaiki kelemahan dalam menjawab soalan yang sukar
Nilai Murni: Rajin dan Prihatin
ABM: Kertas soalan
Refleksi: semua pelajar bersungguh-sungguh menjawab soalan ujian
topikal yang diberikan oleh guru
Rancangan Mengajar Harian
Kelas : 4K3
Subjek : Sejarah
Masa : 7.05-8.15
Tarikh : 19/08/2011 (Jumaat)
Tajuk : Perkembangan Di Eropah (Bab 9)
Subtajuk : Revolusi Pertanian dan Perindustrian
Objektif : Pada akhir pembelajaran, pelajar dapat;
1) Menyatakan revolusi pertanian dan perindustrian
2) Menerangkan faktor-faktor yang mencetuskan revolusi
pertanian seperti pemilikan tanah persendirian, ciptaan baru
dan pertanian komersial
Nilai Murni: Rajin dan Prihatin
ABM: Buku teks dan buku rujukan
Refleksi: Hampir 85% pelajar memahami P&P yang disampaikan oleh guru
dan pelajar bersoal jawab dengan guru
___________________________________________________________
Kelas : 4K5
Subjek : Sejarah
Masa : 8.15-9.25
Tarikh : 19/07/2011 (Jumaat)
Tajuk : Perkembangan Di Eropah (Bab 1 dan 2)
Subtajuk : Ujian Topikal (Soalan Esei)
Objektif : Pada akhir pembelajaran, pelajar dapat;
1) Menjawab semua soalan esei yang diberikan
2) Menguji kefahaman tentang perkembangan tamadaun awal
3) Memperbaiki kelemahan dalam menjawab soalan yang sukar
Nilai Murni: Rajin dan Prihatin
ABM: Kertas soalan
Refleksi: semua pelajar bersungguh-sungguh menjawab soalan ujian
topikal yang diberikan oleh guru
No comments:
Post a Comment