Sunday, August 21, 2011




MINGGU KE 33


  
Rancangan Mengajar Harian
                                               

        Kelas : 4S2
        Subjek : Sejarah
        Masa : 7.05-7.40
        Tarikh : 15/08/2011 (Isnin)

        Tajuk     :  Perkembangan Di Eropah (Bab 9)
        Subtajuk : Perubahan Masyarakat dan Budaya Eropah
        Objektif : Pada akhir pembelajaran, pelajar dapat;
1)      Menyatakan gerakan reformation
2)      Menerangkan faktor-faktor berlakunya reformation
di Eropah
3)      Menegenalpasti kesan reformation terhadap masyarakat
Eropah

        Nilai Murni: Rajin dan Prihatin
        ABM: Buku teks dan buku rujukan
        Refleksi: Hampir 85% pelajar memahami P&P yang disampaikan oleh guru
        dan pelajar bersoal jawab dengan guru

       
        ___________________________________________________________


       
        Kelas : 4K2
        Subjek : Sejarah
        Masa : 8.15-9.25
        Tarikh : 15/08/2011 (Isnin)

        Tajuk     :  Perkembangan Di Eropah (Bab 9)
        Subtajuk : Perubahan Masyarakat dan Budaya Eropah
        Objektif : Pada akhir pembelajaran, pelajar dapat;
1)      Menyatakan Zaman Renaissance di Eropah
2)      Menerangkan zaman Renaissance yang mengubah masyarakat
Eropah
3)      Mengenalpasti kesan zaman Renaissance kepada masyarakat di
                        Eropah

        Nilai Murni: Rajin dan Prihatin
        ABM: Buku teks dan buku rujukan
        Refleksi: Hampir 85% pelajar memahami P&P yang disampaikan oleh guru
        dan pelajar bersoal jawab dengan guru




        Kelas : 4K3
        Subjek : Sejarah
        Masa : 10.55-11.30
        Tarikh : 15/08/2011 (Isnin)

         Tajuk     :  Perkembangan Di Eropah (Bab 1)
        Subtajuk : Ujian Topikal (Soalan Esei)
        Objektif : Pada akhir pembelajaran, pelajar dapat;
1)      Menjawab semua soalan esei yang diberikan
2)      Menguji kefahaman  tentang perkembangan tamadun awal
3)      Memperbaiki kelemahan dalam menjawab soalan yang sukar

        Nilai Murni: Rajin dan Prihatin
        ABM: Kertas soalan
        Refleksi: semua pelajar bersungguh-sungguh menjawab soalan ujian
        topikal yang diberikan oleh guru



        _____________________________________________________________



        Kelas : 4K8
        Subjek : Sejarah
        Masa : 12.05-12.40
        Tarikh : 15/08/2011 (Isnin)

        Tajuk     :  Perkembangan Di Eropah (Bab 1)
        Subtajuk : Ujian Topikal (Soalan Esei)
        Objektif : Pada akhir pembelajaran, pelajar dapat;
1)      Menjawab semua soalan esei yang diberikan
2)      Menguji kefahaman  tentang perkembangan tamadun awal
3)      Memperbaiki kelemahan dalam menjawab soalan yang sukar

        Nilai Murni: Rajin dan Prihatin
        ABM: Kertas soalan
        Refleksi: semua pelajar bersungguh-sungguh menjawab soalan ujian
        topikal yang diberikan oleh guru
  


Rancangan Mengajar Harian
                                               

        Kelas : 4K8
        Subjek : Sejarah
        Masa : 7.05-8.15
        Tarikh : 16/08/2011 (Selasa)

        Tajuk     :  Perkembangan Di Eropah (Bab 1)
        Subtajuk : Ujian Topikal (Soalan Objektif)
        Objektif : Pada akhir pembelajaran, pelajar dapat;
1)      Menjawab semua soalan objektif yang diberikan
2)      Menguji kefahaman  tentang perkembangan tamadun awal
3)      Memperbaiki kelemahan dalam menjawab soalan yang sukar

        Nilai Murni: Rajin dan Prihatin
        ABM: Kertas soalan
        Refleksi: semua pelajar bersungguh-sungguh menjawab soalan ujian
        topikal yang diberikan oleh guru


        ____________________________________________________________   


        Kelas : 4K5
        Subjek : Sejarah
        Masa : 10.55-12.05
        Tarikh : 16/08/2011 (Selasa)

        Tajuk     :  Perkembangan Di Eropah (Bab 1)
        Subtajuk : Ujian Topikal (Soalan Objektif)
        Objektif : Pada akhir pembelajaran, pelajar dapat;
1)      Menjawab semua soalan objektif yang diberikan
2)      Menguji kefahaman  tentang perkembangan tamadun awal
3)      Memperbaiki kelemahan dalam menjawab soalan yang sukar

        Nilai Murni: Rajin dan Prihatin
        ABM: Kertas soalan
        Refleksi: semua pelajar bersungguh-sungguh menjawab soalan ujian
        topikal yang diberikan oleh guru



Rancangan Mengajar Harian
                                               

        Kelas : 4S2
        Subjek : Sejarah
        Masa : 7.05-8.15
        Tarikh : 17/08/2011 (Rabu)

        Tajuk     :  Perkembangan Di Eropah (Bab 9)
        Subtajuk : Perubahan Masyarakat dan Budaya Eropah
        Objektif : Pada akhir pembelajaran, pelajar dapat;
1)      Menyatakan penjelajahan dan penerokaan orang Eropah
2)      Menerangkan sebab-sebab penjelajahan dan penerokaan
orang Eropah ke seberang laut

        Nilai Murni: Rajin dan Prihatin
        ABM: Buku teks dan buku rujukan
        Refleksi: Hampir 85% pelajar memahami P&P yang disampaikan oleh guru
        dan pelajar bersoal jawab dengan guru

____________________________________________________________


       
        Kelas : 4K3
        Subjek : Sejarah
        Masa : 9.45-10.55
        Tarikh : 17/08/2011 (Rabu)

        Tajuk     :  Perkembangan Di Eropah (Bab 9)
        Subtajuk : Perubahan Masyarakat dan Budaya Eropah
        Objektif : Pada akhir pembelajaran, pelajar dapat;
1)      Menyatakan penjelajahan dan penerokaan orang Eropah
2)      Menerangkan sebab-sebab penjelajahan dan penerokaan
orang Eropah ke seberang laut

        Nilai Murni: Rajin dan Prihatin
        ABM: Buku teks dan buku rujukan
        Refleksi: Hampir 85% pelajar memahami P&P yang disampaikan oleh guru
        dan pelajar bersoal jawab dengan guru



        Kelas : 4K2
        Subjek : Sejarah
        Masa : 10.55-11.30
        Tarikh : 17/08/2011 (Rabu)

        Tajuk     :  Perkembangan Di Eropah (Bab 9)
        Subtajuk : Perubahan Masyarakat dan Budaya Eropah
        Objektif : Pada akhir pembelajaran, pelajar dapat;
1)      Menyatakan gerakan reformation
2)      Menerangkan faktor-faktor berlakunya reformation di Eropah
3)      Menegenalpasti kesan reformation terhadap masyarakat Eropah

        Nilai Murni: Rajin dan Prihatin
        ABM: Buku teks dan buku rujukan
        Refleksi: Hampir 80% pelajar memahami P&P yang disampaikan oleh guru dan
        Pelajar bersoal jawab dengan guru

  

Rancangan Mengajar Harian
                                               

        Kelas : 4K5
        Subjek : Sejarah
        Masa : 9.45-10.20
        Tarikh : 18/08/2011 (Khamis)

        Tajuk     :  Perkembangan Di Eropah (Bab 1 dan 2)
        Subtajuk : Ujian Topikal (Soalan Objektif)
        Objektif : Pada akhir pembelajaran, pelajar dapat;
1)      Menjawab semua soalan objektif yang diberikan
2)      Menguji kefahaman  tentang perkembangan tamadaun awal
3)      Memperbaiki kelemahan dalam menjawab soalan yang sukar

        Nilai Murni: Rajin dan Prihatin
        ABM: Kertas soalan
        Refleksi: semua pelajar bersungguh-sungguh menjawab soalan ujian
        topikal yang diberikan oleh guru


      
_____________________________________________________________

       

        Kelas : 4K8
        Subjek : Sejarah
        Masa : 10.20-11.30
        Tarikh : 18/08/2011 (Khamis)

        Tajuk     :  Perkembangan Di Eropah (Bab 1 dan 2)
        Subtajuk : Ujian Topikal (Soalan Objektif)
        Objektif : Pada akhir pembelajaran, pelajar dapat;
1)      Menjawab semua soalan objektif yang diberikan
2)      Menguji kefahaman  tentang perkembangan tamadaun awal
3)      Memperbaiki kelemahan dalam menjawab soalan yang sukar

        Nilai Murni: Rajin dan Prihatin
        ABM: Kertas soalan
        Refleksi: semua pelajar bersungguh-sungguh menjawab soalan ujian
        topikal yang diberikan oleh guru

  

Rancangan Mengajar Harian
                                               

        Kelas : 4K3
        Subjek : Sejarah
        Masa : 7.05-8.15
        Tarikh : 19/08/2011 (Jumaat)

        Tajuk     :  Perkembangan Di Eropah (Bab 9)
        Subtajuk : Revolusi Pertanian dan Perindustrian
        Objektif : Pada akhir pembelajaran, pelajar dapat;
1)      Menyatakan revolusi pertanian dan perindustrian
2)      Menerangkan faktor-faktor yang mencetuskan revolusi
pertanian seperti pemilikan tanah persendirian, ciptaan baru
dan pertanian komersial

        Nilai Murni: Rajin dan Prihatin
        ABM: Buku teks dan buku rujukan
        Refleksi: Hampir 85% pelajar memahami P&P yang disampaikan oleh guru
        dan pelajar bersoal jawab dengan guru
       

        ___________________________________________________________


       
        Kelas : 4K5
        Subjek : Sejarah
        Masa : 8.15-9.25
        Tarikh : 19/07/2011 (Jumaat)

        Tajuk     :  Perkembangan Di Eropah (Bab 1 dan 2)
        Subtajuk : Ujian Topikal (Soalan Esei)
        Objektif : Pada akhir pembelajaran, pelajar dapat;
1)      Menjawab semua soalan esei yang diberikan
2)      Menguji kefahaman  tentang perkembangan tamadaun awal
3)      Memperbaiki kelemahan dalam menjawab soalan yang sukar

        Nilai Murni: Rajin dan Prihatin
        ABM: Kertas soalan
        Refleksi: semua pelajar bersungguh-sungguh menjawab soalan ujian
        topikal yang diberikan oleh guru

No comments:

Post a Comment